• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Tingsrätten, vad gör att man får ärenden där?

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Frasse1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
6 November 2011
Meddelanden
1 290
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
Det man tjänar på är att man
kan utvinna 1 månad extra efter man bestridit hos KFM. Mycket bra exempel om man vi slippa betalanmärkning.


Viktigt bara att det sköts rätt ordning.
 

tavelramen

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
27 Februari 2018
Meddelanden
478
Mottagna reaktioner
125
Poäng
327
Kanske betalar ett par ärenden först för att betala mig till en till lön, kanske man kan tjäna en 10-20 på. Men beror på hur ärenden trillar in nu.. ska bli så skönt när allt är färdigt och man kan fokusera på att bara jobba och slippa tänka på allt som rör kf. Bra tanken att de ringer kl 06 en lördag morgon och vill göra besök känns ju otroligt pressande, tänk om man har någon dejt eller nått annat opassande som man inte kan förbereda på 5 minuter
 

Frasse1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
6 November 2011
Meddelanden
1 290
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
Kanske betalar ett par ärenden först för att betala mig till en till lön, kanske man kan tjäna en 10-20 på. Men beror på hur ärenden trillar in nu.. ska bli så skönt när allt är färdigt och man kan fokusera på att bara jobba och slippa tänka på allt som rör kf. Bra tanken att de ringer kl 06 en lördag morgon och vill göra besök känns ju otroligt pressande, tänk om man har någon dejt eller nått annat opassande som man inte kan förbereda på 5 minuter

skall mycket till att dom gör så. Jag har hört att dom skickar ut lapp en bra stund innan när det gäller utmätning
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 697
Mottagna reaktioner
12 979
Poäng
9 787
Det man tjänar på är att man
kan utvinna 1 månad extra efter man bestridit hos KFM. Mycket bra exempel om man vi slippa betalanmärkning.


Viktigt bara att det sköts rätt ordning.

Man får ta risken att få böter för rättegångsförseelese, att man bestrida korrekta skulder.
 

Frasse1

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
6 November 2011
Meddelanden
1 290
Mottagna reaktioner
417
Poäng
557
Man får ta risken att få böter för rättegångsförseelese, att man bestrida korrekta skulder.

Svårt att avgöra om det är korrekt eller inte väl. Var och en står för egna rättegångkostnader om det understiger ett halvt basbelopp. Men det är någon avgift som tillkommer utöver KFMs avgifter. För er som är intresserade så finns möjlighet men inget jag rekommenderar eftersom det kan gå fel under vägen med bortglömda datum och utslag.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 697
Mottagna reaktioner
12 979
Poäng
9 787
Svårt att avgöra om det är korrekt eller inte väl. Var och en står för egna rättegångkostnader om det understiger ett halvt basbelopp. Men det är någon avgift som tillkommer utöver KFMs avgifter. För er som är intresserade så finns möjlighet men inget jag rekommenderar eftersom det kan gå fel under vägen med bortglömda datum och utslag.

Nja, alltså, har man ett lån med skuldebrev, det bestrida utan närmare motivering och sen medger man kanske till och med skulden, då var det nog inte ett genuint bestridande för att man tyckte allt var galet.
Särskilt om man har att par sådana mål i månaden
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp